Proman Consulting | loader
Proman Consulting | Kako postati startap poslovni konsultant?

Kako postati startap poslovni konsultant?

Čini se da se startapi danas pojavljuju svuda širom poslovnog sveta. Imajući to u vidu, postoji puno mogućnosti za konsultanta koji je spreman da pomogne ovim mladim i neiskusnim kompanijama. Kako neko može da postane poslovni konsultant za pokretanje posla?

Postati konsultant za pokretanje posla iliti startap konsultant, kombinacija je lične volje i odličnog poznavanja procesa. Morate ne samo da imate iskrenu želju za tim, već da budete svesni kako raditi stvari poput sertifikovanja, zapošljavanja, korišćenja proverenih marketinških tehnika i izgradnje mreže klijenata. Teško je kretati se kroz proces bez pomoći.

U ovom tekstu pročitaćete sve o procesu nastajanja startup konsultanta (odmah nakon što tačno razjasnimo šta je to). Proći ćemo kroz korake i detalje i na kraju ćemo predstaviti odeljak gde ćemo se mi, PGN, predstaviti i reći vam na koje sve načine možemo pomoći ambicioznom konsultantu.

Bez daljeg odlaganja, da počnemo.

Šta je startap konsultant?

Prema godaddy.com, konsultat za mali biznis je osoba koja koristi svoje znanje i ekspertizu kako bi pomogla određenom biznisu da maksimizuje njegovu efikasnost i performanse. To radi tako što pruža resurse, savete, pomaže pri planiranju. Startapi takođe rade sve ove stvari, ali pružaju uslugu posebno startapima.

Konsultanti mogu raditi na tome da pomognu kompaniji u celini ili da se specijalizuju za određene oblasti poput računovodstva, marketinga ili ljudskih resursa, na primer. Oni ispunjavaju prazninu u kompaniji pružajući znanje, veštine i iskustvo koje vlasnici preduzeća (posebno startapovi) još uvek nemaju.

 

Kako postati startap konsultant?

U prethodnom tekstu, razgovarali smo o konsultantima sa stanovišta preduzeća koja razmišljaju o angažovanju jednog. Ovde ćemo, međutim, izneti korake koje treba preduzeti ako ste neko ko misli da može da iskoristi svoje znanje i stručnost kao konsultant da pomogne neiskusnom vlasniku preduzeća.

 

1. Razmislite o tome još malo

Važno je da promislite svaku veliku odluku, a ova nije izuzetak. Iako sigurno imate dobru volju da pokušate da postanete savetnik, takođe morate da razmislite da li ćete ili ne postati potpuno samostalan i napustiti bilo kakav stabilan prihod.

Čak i ako imate odgovarajuću količinu iskustva, ponekad će vam biti potrebni sertifikati kako bi dokazali da niste samo voljni, već i sposobni. Povrh svega, biće vam potrebne dobre radne navike i čelična disciplina da biste ovo učinili. Razmislite da li posedujete sve ove osobine ili, ako ih nemate, da li je moguće da ih razvijete.

 

2. Identifikujte probleme koje možete rešiti

U poslovnom svetu vrednost je ključna. Pogledajte koju vrednost možete da ponudite istražujući trenutni pejzaž pokretanja preduzeća i vidite da li možete da identifikujete probleme koje možete da rešite. Odavde, radite unazad kako biste kreirali listu usluga koje možete ponuditi svojim potencijalnim klijentima.

 

3. Odlučite se za svoj stil savetovanja

Različiti konsultanti imaju različite stilove. Na vama je da li ćete se fokusirati na podučavanje startapa da rade stvari samostalno, napravite plan za njih koji će slediti uz neke smernice od vas ili ćete jednostavno uraditi ono što im je potrebno. Važno je shvatiti šta najbolje radi za vas i slediti to.

 

4. Steknite sertifikat

U zavisnosti od toga kakve usluge želite da pružite, možda će vam biti potrebno da se sertifikujete pre nego što vam je dozvoljeno da pružate usluge. Više detalja o tome potražite u Udruženju akreditovanih konsultanata za mala preduzeća i Institutu sertifikovanih poslovnih konsultanata.

 

5. Odlučite kako ćete naplaćivati usluge

Postoji nekoliko načina pomoću kojih možete naplaćivati klijentima za vaše usluge. One se kreću u rasponu od naknade po satu do naplaćivanja po projektu. Možete takođe da naplatite određenu količinu zagarantovanih sati po radu u određenom vremenskom okviru ili da naplatite za određene rezultate koje možete pružiti svojim klijentima. Svi ovi načini imaju svoje prednosti i nedostatke te ih treba pažljivo odmeriti kako biste odredili najbolji za vas.

 

6. Definišite svoju ciljnu publiku

Nakon što odlučite na koje ćete se probleme fokusirati, kakve usluge ćete nuditi i koliko ćete naplaćivati za svoje usluge, trebalo bi da počnete razmišljati o svojim ciljanim kupcima. Razmislite o kvalitetima, karakteristikama, navikama i demografiji kompanije ili osobe koja će tražiti usluge koje pružate i na taj način želeti da vas zaposli.

 

7. Kreirajte biznis plan

Dobar plan je osnova za svako uspešno poslovanje. Razmislite strateški o svom finansiranju, ciljevima i konkurentima kako biste smislili kvalitetan biznis plan koji će vam služiti kao odskočna daska za sve ostalo što ćete raditi.

 

8. Podesite operacije i sisteme

Pre nego što započnete da radite sa klijentima, trebalo bi da se podesite za posao koji će biti pred vama.

Prvo što biste trebali da učinite u vezi s tim je da osnujete pravni subjekt za svoje poslovanje. Mnogi savetnici se odlučuju za poslovnu strukturu DOO (društvo sa ograničenom odgovornošću), koja je u osnovi hibrid drugih vrsta pravnih lica (samostalno vlasništvo, partnerstvo i korporacija).

Sledeća stvar je kreiranje konsultantskog ugovora. Rana saradnja sa advokatom na pravljenju pravnih ugovora koje možete izdati klijentima će vas zaštititi. Ugovori o konsultacijama uključuju stvari poput imena obe strane, obračuna naknada i ograničenja odgovornosti.

Ostale stvari za koje bi trebalo da budete sigurni jeste da kreirate plan fakturisanja, otvorite račun poslovnog bankarstva, planirate svoje poreze i stvorite proces za upravljanje projektima.

 

9. Počnite sa marketingom

Jednom kada postavite temelje za svoje konsultantsko poslovanje, moraćete da započnete marketing svojih usluga ako želite da privučete klijente.

Napišite marketinški plan i registrujte domen tako da digitalni identitet vašeg preduzeća ima jezgro, pri tome pazite da odaberete dobro ime. Nabavite profesionalnu adresu e-pošte tako da će vaš kredibilitet biti uspostavljen od samog početka. Logo će takođe prolaziti dug put da vas predstavlja, a isto važi i za dobro dizajniranu veb stranicu.

Na kraju, budite sigurni da održavate kvalitetno prisustvo društvenih mreža kao što su Facebook, Instagram ili Linkedin. Ranije kreirajte društvene mreže, kako biste bili sigurni da niko drugi neće to uraditi sa sličnim imenom.

 

10. Koristite svoju mrežu ljudi

Najverovatnije imate postojeću mrežu kontakata iz svoje prošlosti sa kojima možete uspostaviti kontakt. Obavestite ih da započinjete karijeru kao poslovni savetnik, kako bi mogli da vam pošalju preporuke.

To se postiže na više načina. Na primer, možete da napravite spisak mejlova kontakata  za koje mislite da će biti zainteresovani za vaš novi posao, da na svoju mailing listu pošaljete objavu o svom novom poslu i podelite svoje poslovne stranice. Na Internetu možete pronaći puno alata koji će vam pomoći u tome. 

 

11. Ne razmišljajte o tome sami (bonus)

Nakon što pročitate naš vodič, možda ćete doći u iskušenje da jednostavno uskočite pravo u izazov i kreirate konsultantsku firmu. Morate biti oprezni, iako će i pored svih ovih saveta većina ljudi udariti u blokadu puta na jednom od koraka koje smo ovde opisali. Obično je potrebna dodatna pomoć od ljudi koji znaju šta rade.

 

Kako mi možemo pomoći

Mi, Produs™ Global Growth Network (PGN Global) fokusiramo se na povezivanje inovativne tehnologije sa potencijalnim bitnisposlovnim kupcima. Uvek su nam potrebni kvalitetni konsultanti koji su spremni da unovče svoju bogatu mrežu kontakata. I ne samo to, već možemo pružiti i obuku ambicioznih konsultanata da im uistinu kreiramo alat za svaku poslovnu potrebu.

Stoga, ako ste iskusni konsultant ili možda početnik koji razmišlja kako ući u igru, stupanje u kontakt sa nama je odlična prilika da započnete svoju karijeru.

 

Zaključak

Startupi su danas naizgled popularniji nego ikad ranije. Zbog toga se čini da je velika mogućnost za karijeru da postanete konsultant za pokretanje posla iliti starap. Postati konsultant je komplikovan proces i svako ko to želi moraće da zna tačne korake koje treba da preduzme. Međutim, iako je praćenje koraka važan temelj, često nije dovoljno.

Ako želite da učvrstite svoje šanse da budete kvalitetan poslovni konsultant koji ima stalni protok klijenata, onda vam treba pomoć neke stručne osobe. Mi iz PGN-a možemo pružiti takvu pomoć i toplo savetujemo da stupite u kontakt sa nama, a ne da budućnost vaše karijere prepustite slepoj šansi.

Osnivač Proman Consulting, Strahinja Tirnanić upravo je jedan od konsultanata za razvoj biznisa koji ne samo da sarađuje sa ovim globalnim startapom, već je i deo njegovog užeg jezgra, PGN HQ.

Originalni tekst prezuet sa PGN.global

Podeli

Trenutno nema komentara

    Ostaviti komentar