Proman Consulting | loader
Proman Consulting | Kako izvući maksimum iz rada na daljinu za Vaš biznis?

Kako izvući maksimum iz rada na daljinu za Vaš biznis?

Rad na daljinu (Remote work) više nije izuzetak u pravilu poslovanja, sada je više novi trend u načinu organizacije poslovanja i preduzetništvu. Ako je ranije rad na daljinu i fleksibilniji raspored bio povezan sa inovativnih startapovima, visokim tehnologijama i IT-u; trenutno sve više i više zaposlenih se prebacuje na sve više fleksibilnije radne režime koji nude ili potpuno udaljene radne pozicije ili kreiraju hibridne organizacije kombinujući vanmrežni i mrežni rad.

Ovaj novi režim poslovanja izuzetno je popularan u zapadnim zemljama sa kontinuiranim trendom rasta širom sveta do dan danas. Na primer, svetske pretrage „Remote jobs“ širom sveta povećale su se pet puta u poslednjih pet godina. Samo u SAD postoji skoro 4 miliona profesionalaca koji rade po principu „Remote“. Top industrije za fleksibilan rad su IT i informatika, edukacija, korisnička podrška i prodaja, finansije i ugostiteljstvo. Istovremeno, studije pokazuju da će trenutni tempo udaljenih poslova, virtuelni rad nadmašiti kancelarijski posao do 2025 godine. Tako da, sada pravo je vreme da sazna mnogo više o prednostima poslovanja na daljinu. Otkrijmo 3 glavne prednosti rada na daljinu i kako ovaj model poslovanja može koristiti vašoj organizaciji.

 

1. Smanjeni operativni troškovi

Osnovna prednost rada na daljinu je šansa da se smanje troškovi zakupa kancelarije, obnove radnih mesta i uštede na komunalnim računima. Dok se pretvara u virtuelnu organizaciju, neće biti potrebno dalje održavanje kancelarijskih prostorija, što će značajno smanjiti fiksne troškove poslovanja. Kao alternativa, biće moguće unajmiti coworking prostor da se organizuju događaji licem u lice za poslovne potrebe. Nadalje, udaljeni poslovi predviđaju digitalizovani protok dokumenata, koji nije samo ekološki prihvatljiviji, već dugoročno štedi vreme i finansije za organizaciju i razmenu dokumenata. 

Efekat uštede vidljiv je na svetskim gigantima, poput Amazona, koji je proglasio godišnju uštedu 10-15 miliona dolara zahvaljujući uvođenju mogućnosti daljinskog rada.

2. Lojalnost zaposlenih

Nudeći veću fleksibilnost zaposlenima, može vam se puno isplatiti u smislu povećanja lojalnosti poslu. Konkretno, hibridne i virtuelne organizacije imaju 25 posto manje prometa od tradicionalnih kompanija. Radnici na daljinu imaju više slobode da strukturiraju svoje radne dane na osnovu svojih rasporeda produktivnosti i više mogućnosti da pronađu ravnotežu između radnog i privatnog života. Virtuelni model rada dodaje društvenu vrednost i stvara veće mogućnosti za pronalaženje i zadržavanje visokokvalifikovanih stručnjaka za vašu organizaciju. Na primer, roditelji na porodiljskom odsustvu, stanovnici sela i ljubitelji putovanja mogu stvoriti veću vrednost za vaše preduzeće, a pritom imaju fleksibilan raspored i ne troše svoje vreme na putovanja do posla i nazad.

Ovo je posebno važno za očuvanje vernosti zaposlenih među Generacijom Z, koja će, prema procenama, predstavljati oko jedne trećine globalne radne snage do 2020. godine. Ova nova generacija nije zainteresovana da bude povezana sa (radnim) mestom, radije će postati digitalni nomadi, koji imaju više vremena da putuju svetom nego što su to radili njihovi roditelji tokom aktivnih godina zaposlenja.

3. Koračati sa globalnim trendovima

Uvođenjem rejting sistema i platformi za rad na daljinu, poput FlexJobs ili flashmob poput #WorkingRemote 1. avgusta, virtuelne organizacije su stekle novi nivo priznanja i stvorile poseban segment na tržištu rada. Imajući u vidu prethodna dva razloga, neophodno je uhvatiti se u koštac sa trenutnim trendovima kako biste ostali privlačni za najbolje talente i dugo ostajali u poslu.

Dakle, ono što je važno je da daljinski rad bude efikasan i produktivan za vaše poslovanje i da ne izgubite na brzopletoj primeni takve inovacije.

 

1. Efikasno daljinsko upravljanje timovima

U radu na daljinu, transparentnost, odgovornost i poverenje igraju suštinsku ulogu u nesmetanom upravljanju organizacije i postizanju operativnih ciljeva. Izgradnja efikasnog sistema upravljanja, zasnovanog na ključnim indikatorima performansi, jasna raspodela zadataka i praćenje ličnog doprinosa pomažu članovima tima da deluju zajedno bez obzira na njihov poštanski broj. Na primer, radnici Google-a prema ovom principu, imaju lični skup ciljeva i predviđenih ishoda za kvartal i za godinu dana, što pomaže u održavanju visokog nivoa produktivnosti kompanije.

Štaviše, važno je osigurati da novopridošli imaju dobro razumevanje tehnološke infrastrukture kompanije i korišćenih alata. Online instrukcije i uvodni kursevi / sesije biće korisni za sticanje uvida u tehnološku stranu rada i postavljanje jasnih pravila za tim.

2. Sajber bezbednost na radnom mestu

Kompanije koje rade na daljinu trebalo bi da obrate dodatnu pažnju na sajber bezbednost mrežnih podataka i koriste zaštićene kanale komunikacije kako bi umanjili rizik od važnih informacija koje su ukradene iz oblaka skladištenja podataka i online platformi za komunikaciju.

3. Timbilding i veća povezanost sa zaposlenima

Druga strana medalje u daljinskom radu je potencijalni osećaj izolacije i nepovezanosti između organizacije i njenih zaposlenih. Stoga su zajednički rituali i provođenje vremena zajedno važni da bi se održao osećaj zajedništva u udaljenom timu. Da biste stvorili zajednicu kao poslodavac možete da obezbedite:

  • Godišnji korporativni sastanci, koji nude priliku za izvanmrežne interakcije i umrežavanje članova tima. Ovo bi mogla biti godišnja konferencija kojom se slavi rođendan kompanije ili uobičajena zabava na otvorenom.
  • Redovni online sastanci, poput nedeljnih video konferencija.
  • Mogućnosti mikro učenja koje nudi kompanija, što je WIN-WIN situacija, kada poslodavac dobija stručnijeg zaposlenog, a zaposleni primaju nematerijalne bonuse i podsticaje za samorazvoj.
  • Programi za profesionalno mentorstvo od iskusnijih zaposlenih i menadžera za one koji tek započinju svoj profesionalni put u vašoj organizaciji!

 

Tekst napisala Iryna Bakhcheva za Proman Consulting.

Tekst preveo Strahinja Tirnanić

Podeli

Trenutno nema komentara

    Ostaviti komentar